Acest site foloseste cookie-uri pentru a imbunatati experienta de navigare. Daca folositi website-ul nostru, sunteti de acord cu salvarea de cookie-uri in calculatorul / dispozitivul dumneavoastra. Pentru mai multe optiuni cu privire la cookies, accesati sectiunea setari a browser-ului dumneavoastra.

Lagare cu rulmenti

26.02.2019

Lagare cu rulmenti

Ce trebuie sa stim despre lagarele cu rulmenti

                                  

    Lagarele servesc la sustinerea arborilor,osiilor sau a altor organe de masini cu miscare de rotatie si sunt capabile sa preia fortele care actioneaza asupra acestora.

 

CARACTERIZARE. DOMENII DE FOLOSIRE

 

     Lagarele cu rostogolire sunt realizate cu ajutorul rulmentilor si se caracterizeaza prin existent frecarii de rostogolire. Rulmentii sunt ansambluri independente formate din inelul exterior 1, inelul interior 2 – ambele având cai de rulare – corpurile de rostogolire 3 si colivia 4, care asigura dispunerea uniforma a corpurilor de rostogolire si împiedica contactul dintre acestea. În cazul unor dimensiuni radiale limitate, poate lipsi inelul interior sau ambele inele, caile de rulare fiind executate pe arbore, respectiv în carcasa.

Lagar rulmenti

    Ansamblul lagarului cu rostogolire cuprinde – pe lânga rulment (rulmenti) –fusul arborelui, carcasa si organe pentru fixarea axiala a inelelor rulmentului,precum si dispozitive de ungere si etansare.

    Avantajele lagarelor cu rulmenti constau în: pierderi prin frecare reduse, gabarit axial redus, consum de lubrifiant mic, întretinere usoara, standardizarea pe scara internationala a rulmentilor, prin care se asigura interschimbabilitatea acestora.

   Lagarele cu rulmenti constituie principalul tip de lagar folosit în constructia de masini. Nu se recomanda folosirea acestora la turatii foarte mari, în cazul sarcinilor dinamice, în cazul vibratiilor,la lagarele foarte mari si care functioneaza la turatie joasa,la lagarele axiale greu încarcate etc.

 

 

 

 

OTBhZmQzMj